En gruppe med fem unge mennesker sitter på en benk og smiler til kamera
Velkommen til Amnestys landsmøte 2022! Her finner du alt du trenger av informasjon for å delta.
English:

Please find information about the 2022 Annual General Meeting here.

Landsmøtet er din sjanse til å påvirke Amnestys arbeid. Her får du dessuten mulighet til å lære mer om menneskerettighetene, utvikle dine kunnskaper om hvordan vi sammen skaper endring for folk over hele verden og bli kjent med Amnesty-folk fra hele landet. Både nye og gamle medlemmer oppfordres til å delta.

Har du det som trengs for å komme på Amnestys landsmøte? Så klart! Vi vil ha deg der – uansett om du ikke har lest alle sakspapirene eller om du er der mest for det sosiale. Vi gleder oss!

Bli med!

Fristen for å melde seg på har gått ut.

Praktisk informasjon:

Tid: Helgen 22.-24. april 2022.

Formell programstart for landsmøtet er ca. kl.08.45 på lørdag, og programmet avsluttes ca. kl.16:00 på søndag.

Bildet viser en mann som ser i kamera
Komiker Jonis Josef kommer på årets landsmøtet! Gjør du?

Vi vil likevel oppfordre alle til å delta også fredag. Fra 17:30 gjennomføres arbeidsgruppe økonomi. Fredag kveld vil det dessuten være en uformell gjennomgang av hva som skal skje under landsmøte, hvor du får informasjon om vedtaksforslag, hvordan du kan ta ordet, og forsøke å gå opp på talerstolen, samt en sosial sammenkomst.

Fullstendig oversikt over programmet finner du i dokumentene nederst på denne siden.

På dagtid fredag arrangeres det også en ungdomssamling for ungdommer mellom 13 og 19, og alle som er medlem av en av våre ungdomsgrupper. Les mer og meld deg på samlingen her.

Sted: Scandic Oslo Airport hotel, Ravinevegen 15, 2060 Gardermoen.  Landsmøtet 2022 gjennomføres i fysisk versjon.

Bilder viser en ung kvinne med blond hår
Artist Agnete Saba vil opptre under årets landsmøte! Les mer om de ulike gjestene og programbolkene her.

Hvem: Landsmøtet er åpent for alle medlemmer. For å ha stemmerett, må du ha vært medlem av organisasjonen sammenhengende i minst 6 måneder før landsmøtet (fra senest 22. okt.).

Hvis du ikke er medlem, kan du melde deg inn her.

Kostnader: Deltakeravgiften på landsmøtet er på 300 kr for ordinære medlemmer og 150 kr for ungdom under 25 år.

Reise: Du kan søke Amnesty om refusjon for eventuelle transportutgifter. Ved søknad om reiserefusjon, tilfaller en egenandel på 350kr for ordinære medlemmer og 200kr for medlemmer under 25 år.

Overnatting: Medlemmer må selv booke og betale for overnatting under landsmøte. Medlemmer under 25 år får tilbud om gratis overnatting gjennom påmeldingsskjema. Amnesty har i tillegg en støtteordning med gratis overnatting på landsmøtet, for visse grupper som av økonomiske årsaker har problemer med å dekke kostnadene selv (søknadsfrist: 24. mars 2022)

Mer informasjon om overnatting og reise finner du her.

Påmeldingsfrist: Frist for å melde seg på til selve landsmøte er torsdag 31. mars. Meld deg gjerne på allerede nå!

MELD DEG PÅ LANDSMØTET HER

Vil det være mulig å delta digitalt?

Grunnet få påmeldte til den digitale løsningen, vil vi dessverre ikke tilby mulighet for å delta digitalt.

Landsmøtet 2022 gjennomføres derfor fysisk på Gardermoen (Scandic Oslo Airport Hotel)!

Du kan bestemme hva som skal diskuteres på landsmøtet!

Alle medlemmer kan fremme forslag til landsmøtet. Det betyr at du enten alene, eller som en gruppe kan foreslå endringer i organisasjonen, tematikk vi skal fokusere på, eller lignende.

Fristen for å sende inn vedtaksforslag har nå passert. Du kan lese mer om prosessen rundt å fremme forslag til landsmøtet her.

Viktige dokumenter

I dokumentene under finner du viktig informasjon om landsmøtet. Listen vil bli oppdatert med mer informasjon og sakspapirer fremover.

Har du spørsmål?

Da kan du sende epost til [email protected] eller ringe Amnesty på 22 40 22 00.