Aktivistportalen
Over hele verden engasjerer ungdom seg i Amnesty og jobber sammen for menneskerettigheter på en morsom og kreativ måte. Vi trenger deg som vil være med å jobbe for en mer rettferdig verden.
Hvem jobber med unge i Amnesty?

Møt Maria, vår ungdomskoordinator!

Er du nysgjerrig på hvordan det er å være ung i Amnesty, eller lurer du på hvordan du kan bidra? Da er Maria personen for deg! Send henne en mail på [email protected] eller slå på tråden til 47304119

3 kjappe med Maria!

Hva gjør du som ungdomskoordinator i Amnesty?
Min jobb er å sørge for at Amnesty er et godt og naturlig sted for unge å engasjere seg for menneskerettigheter. Jeg støtter Amnestys ungdom og studentaktivister i arbeidet med å skape gode, nasjonale møteplasser og fora for læring i form av student/ungdomsråd og samlinger. I tillegg jobber jeg for at unge aktivister i Norge blir koblet sammen med aktivister i andre land for å dele erfaringer om hvordan det er å være aktivist i andre deler av verden.

Hvis du kunne hatt en superkraft, hva ville det vært, og hvorfor?
Det hadde vært veldig fint å kunne fly. Det gjør jeg ofte i drømmene mine og den friheten skulle jeg gjerne hatt i virkeligheten også. Og tenk så mange steder man kunne opplevd i verden uten et eneste lite klimaavtrykk.

Hva er ditt beste Amnestyminne?
Jeg er ganske ny i Amnesty, men det som har gitt meg mest glede og inspirasjon i denne tiden har vært å se hvor ivrige de unge aktivistene har vært etter å komme ut på gatene etter landet har åpnet igjen og etter alt for lang tid foran skjermene hjemme. Så da studentsamlingen og ungdomsrådet endelig kunne avholdes fysisk var det nesten rørende å se at som mange kom til Oslo og kunne ta del i dette fellesskapet.

Arrangementer for ungdom og studenter

Oversikt ungdom- og studentgrupper i Amnesty

Student Volda

Student USN Drammen

Hello! We are an active and inclusive student group based in Drammen. Several of our members are international students. The meetings are therefore held in English.

We meet every other Monday at the student house, at 15:30.

Please contact us if you are interested, or have any questions!
Samara Isak - Leder

Student UiO Jus

Johanne Fearnley - Leder

Student Trondheim (NTNU)

Amnesty NTNU er en studentgruppe hvor studenter fra alle universitet og høgskoler i Trondheim er velkomne.

Vi har ukentlige gruppesamlinger og på møtene planlegger vi aksjoner vi ønsker å gjennomføre i forhold til Amnestys kampanjer.

Tidligere har vi for eksempel gjennomført stands på flere campus, gått i parader, planlagt menneskerettighetsuke, show, debatter, leserinnlegg, samarbeidet med andre organisasjoner, underskriftskampanjer, og mye mer. Ingen idé er for stor eller for liten! Annenhver uke har vi også noe sosialt etter gruppemøtene.

//

Amnesty NTNU is a group with students from all universities in Trondheim. We have weekly group gatherings.

At these we plan actions we want to do related to Amnestys campaigns. We have for example had stands at different campuses in Trondheim, walked in parades, planned for the human rights week, show, debates, reader posts, cooperations with other organisations, and more. There is no idea that's too small or too big! Every second week, we also have something social happening after the group gatherings.

Student Tromsø

Amnestys studentgruppe ved UiT Norges arktiske universitet. Ønsker du å være med i gruppen vår? Send oss en mail <3

Student OsloMet

Amnesty’s student group at OsloMet, working for human rights💛✊🌈
Ellisiv Hollen Elgenes - Leder

Student Oslo Nye Høyskole (Bjørknes)

Vi er en studentgruppe ved Oslo Nye Høyskole - ta kontakt om du vil være med!

Følg oss også gjerne på sosiale medier.

Student NMBU

Our group is open to all students at NMBU. Want to join us? Please follow us on social media for all important information :)

Student Lofoten

Ivar Hasan - Leder

Student Levanger

Vi er en studentgruppe ved Universitetet Nord avd Levanger - ta kontakt om du vil være med!
Ramona Linnea Sørfjell - Leder

Student Kristiansand

Student Jus Stavanger

Student Bodø

Student Agder Folkehøyskole

Amnesty Student Blindern

Studentgruppen for deg som er student på UiO Blindern.
Marthe Marie Bogen - Leder

Amnesty Student Bergen (3800)

Studentgruppen i Bergen jobber med Amnestys kampanjer og andre dagsaktuelle temaer som engasjerer studentene.
Bli med!
Anna Hval Skiaker - Leder

Ungdom Voss

Ungdom Trondheim

Amnesty Trondheim Ungdomsgruppe er en gruppe på 15 unge individer som er lidenskapelig opptatt av menneskerettigheter og sosial rettferdighet. Vi er en lokalavdeling av Amnesty International, en global bevegelse som arbeider for å beskytte og fremme menneskerettigheter over hele verden. Organisasjonen vår er dedikert til å øke bevisstheten om menneskerettighetsproblemer og å arbeide for rettighetene til marginaliserte samfunn både lokalt og internasjonalt. Gjennom ulike arrangementer og kampanjer streber vi etter å ha en positiv innvirkning på samfunnet vårt og videre.
Yrsa May - Leder

Ungdom Tromsø

Tromsø sin fantastiske ungdomsgruppe for engasjerte ungdommer som slayer i alt!
bli med å kjemp for menneskerettigheter med oss!
Astrid-Mathilde Grønås - Leder

Ungdom St. Olav Vgs

Ungdom Oslo International School

Ungdomsgruppen på Oslo International School :)

Ungdom Oslo (gruppe 2268)

Vi er en Amnesty-gruppe for all ungdom mellom 13 og 19 år i Oslo.
Vi pleier å ha møter annenhver tirsdag kl 18-20 på kontoret i Henrik Ibsens gate 48.
Du er hjertelig velkommen!
Vilde Nickelsen - Leder

Ungdom Molde

Vi er ungdomsgruppa i Molde - ta kontakt om du vil være med!
Lucas van Nooy - Nestleder

Ungdom Katta (Trondheim)

Ungdom International School of Bergen (ISB)

Vi er en liten amnesty gruppe på den internasjonale skolen i Bergen :)
Helene B - Leder

Ungdom Hamar

I Amnesty Ungdom Hamar er alle engasjerte ungdommer i området velkomne!
Vi har møter annenhver torsdag klokken 16:30, oddetallsuker. Disse foregår på Hamar bibliotek. Sammen driver vi eget arbeid i henhold til Amnestys kampanjer.

Har du lyst til å være med å endre verden? Bli med i gruppa vår!
Thale Wenger Svenningsen - Leder

Ungdom Fredrikstad

Camilla Rebekka Olsen - Annet verv

Ungdom Elverum

En engasjert gjeng med ungdommer fra Elverum som brenner for menneskerettigheter. Ta kontakt og bli med i verdens slayeste organisasjon du også da vel;) Vi møtes onsdager kl 15:00 på biblioteket på Elverum Videregående Skole, så kom kom!! Følg oss gjerne på insta også:)
Stine Kullerud Melby - Leder

Ungdom Blindern

Ungdom Alta

Vår gruppe er den eneste aktive i finnmark og er åpen for alle i vårt fylke, sammen finner vi en løsning på hvordan du kan være aktiv hos oss!🤩
Om du ønsker og være en del av en fantastisk Amnesty gjeng så kan du ta kontakt<3
Viktoria-alise Levang - Leder

Ungdom Ålesund

Fjaler - United World College

We are an Amnesty group with international pupils and mostly do our activities on the school premises.

Amnesty Ungdom Sandefjord VGS

Ungdomsgruppe på Sandefjord VGS

Amnesty Ungdom Drammen

Vi er en gjeng med engasjerte ungdommer fra Drammen som brenner for det å gjøre en forskjell! Vi har ungdommer fra flere skoler rundt om i Drammen. Helt fra Akademiet Ypsilon, til Åssiden og helt til Eiker Vgs! Derimot går de fleste av oss på Drammen videregående skole. Vi har møter annen hver torsdag. Ta kontakt med gruppeleder Maqdis for mer informasjon eller send en dm på vår Instagram bruker.😊
Maqdis Mukhtar - Leder

Amnesty Katten i Bergen (2295)

We are a bilingual English/Norwegian speaking group at the school.
We participate in Amnesty campaigns and meet regulary. If you are a pupil at this school and want to join you can contact the regional manager, or speak with the group leader.
Emina Saric - Leder

Amnesty Amalie Skram

Ungdomsgruppe på Amalie Skram VGS
Tanja Clifford - Leder

Har du spørsmål om ungdomsarbeidet i Amnesty?
Ta kontakt med Maria!

default image