Aktivistportalen
Bilde

Region midt

Regionkontoret i midt ligger i Trondheim og dekker fylkene Trøndelag + Møre og Romsdal.
Følg oss på Facebook

I region midt er vi en liten gjeng bestående av to ansatte og to kontorfrivillige som jobber sammen med aktivister i hele regionen for å få til best mulig menneskerettighetsarbeid på skoler, studieplasser og i lokalmiljøer. Vi driver med menneskerettighetsundervisning og aktivisme, og alle er velkommen til å bli med!

Aktuelt nå!

Program for Menneskerettighetsuka 2021 finner du her

Hvor finner du oss?

Regionkontoret i midt er samlokalisert på DIGS i Krambugata 2, 7011

Trondheim.

Årshjul Region midt

Her finner du årshjulet for region midt for 2021. I årshjulet finner du planlagte arrangementer, merkedager og kampanjer for året, og er et nyttig verktøy om du eller gruppa skal planlegge egne aktiviteter. Med forbehold om det kan skje endringer.

Menneskerettighetsuka 2021, 8-12 mars

Vi sparker i gang årets Menneskerettighetsuke på selveste kvinnedagen! I år blir Menneskerettighetsuka litt annerledes enn før og mye vil skje digitalt. Det betyr at du kan få med deg mer, uansett hvor du bor!

Arrangementer arrangert av region midt:

Mandag 8.mars

kl. 12: Lunsjmøte med forfatter og samfunnsdebattant Sumaya Jirde Ali på Studentersamfundet Les mer her!.

kl. 19: Visning av "The Penalty" og Q&A om dødsstraff med regissør Mark Pizzey på Cinemateket. Les mer her!

Tirsdag 9.mars

kl. 16: Samtale med poet og journalist Suhrab Sirat på Litteraturhuset. Suhrab forteller om migrasjonslitteratur og leser fra sin siste bok "The Eighth crossing". Les mer her!

kl. 19.30: Resistance matters! Hvordan er det å være aktivist i ulike deler i verden? Aktivister fra Norge, Chile og Polen samtaler rundt hvordan det er å være aktivist anno 2021. Les mer her!

Onsdag 10. mars

kl. 18: Menneskerettighetsquiz! Er du opptatt av menneskerettigheter eller vil lære mer om de? Da må du komme på quiz-kos på Studentersamfundet! Les mer her!

Torsdag 11.mars

kl. 19: Kreativt verksted! Et sosialt og trivelig kveldsmøte med musikk, håndarbeidstips og besøk fra broderigeriljaen. Les mer her!

Fredag 12.mars

kl 13.00 Samtale mellom menneskerettighetsforkjemper Narges Mohammadi fra Iran og generalsekretær John Peder Egenæs. Etter fem år i fengsel for sitt arbeid ble Narges endelig løslatt i desember 2020, nå gir hun ut boken hun skrev i fengsel. Les mer her

.. og mye mer! Sjekk ut resten av programmet og bli med!

Bilde

Tove Marie Paasche