Aktivistportalen
Bilde

Region sør

Regionskontoret i sør ligger i Stavanger og dekker fylkene Rogaland og Agder.
Følg oss på Facebook!

Region sør har egen Facebook side som blir oppdatert ukentlig.

Region sør består av to ansatte og vanligvis også en kontorfrivillig som jobber sammen med aktivister i hele regionen for å få til best mulig menneskerettighetsarbeid på skoler, studieplasser og i lokalmiljøer. Vi driver med menneskerettighetsundervisning og aktivisme, og alle er velkommen til å bli med!

Hvor finner du oss?

Kontoret til region sør ligger i 2 etasje i Hermetikklaboratoriet i Niels Juels gate 50, 4008 Stavanger, ved Ledaalsparken.

Aktuelt nå!

Akkurat nå jobber vi med å få en ny menneskerettighetslov for næringslivet i Norge som beskytter mennesker og naturen.

Les mer her.

Bli med i Amnestys broderigerilja!

Frist: 07 mai - send gjerne inn før dette!

Kontakt gjerne regionleder for spørsmål!

OBS: Grunnet Covid-19 er kontoret stengt for besøk ut 2020.

Kontorfrivillig

Region sør har vanligvis en kontorfrivillig, på grunn av situasjonen med COVID-19 har vi ikke en frivillig for øyeblikket. Send gjerne en mail til regionleder dersom du er interessert.

Link til Facebook arrangement med fult program

Menneskerettighetsuka 2021, 8-12 mars

Menneskerettighetsuka er over for denne gang, her er tre arrangementer fra MR-uka 2021 du fortsatt kan se:

Samtale mellom menneskerettighetsforkjemper Narges Mohammadi fra Iran og generalsekretær John Peder Egenæs. Etter fem år i fengsel for sitt arbeid ble Narges endelig løslatt i desember 2020, nå gir hun ut boken hun skrev i fengsel - Link til opptak her!

Barentssamarbeidet - fortsatt relevant i 2021? Siden 1993 har Barentssekretariatet finansiert norsk-russiske samarbeidsprosjekter i Barentsregionen. Vi spør: hva er status for Barentssamarbeidet i dag? Hvilken betydning har kontakten og samarbeidet hatt for norsk-russiske relasjoner så langt? Link til opptak her!

Resistance matters! Et møte mellom aktivister. Aktivister fra Norge, Chile, Ungarn og Polen samtaler rundt hvordan det er å være aktivist i ulike deler av verden anno 2021. Link til opptak her!

Engasjer deg!

Lyst til å bli med i en lokalgruppe eller på et arrangement?

Oversikt over lokalgrupper.

Oversikt over arrangementer.

Tips: Du kan begrense resultatet i oversiktene til kun å gjelde region sør.

Kontakt oss!

Tilhører du i Region sør og har lyst til å engasjere deg i Amnesty?

Kanskje du har lyst til å være med på et kurs i menneskerettigheter eller vite mer om hva du kan gjøre som aktivist?

Kanskje har du ikke en gruppe i nærheten og vil starte en ny?

Eller har du andre spørsmål til oss? Ta kontakt!

Bilde

Gunvor Romsbotn