Bilde

Bli med å redde liv

Abonnér på varsel

Indicates required field

Få tilsendt vår mest aktuelle aksjon hver måned og støtt Amnestys arbeid med 150,-/mnd.

Du finner kjøpet ditt under faste betalinger i appen din.

Slik behandler vi dine personopplysninger

Når liv står i fare må vi handle raskt. Med tjenesten VARSEL støtter du Amnestys arbeid med 150 kroner i måneden – og får én sms, én gang i måneden – når vi trenger deg. Fordi din signatur kan redde liv.

Slik fungerer det:

1. Registrer

Vi trenger ditt telefonnummer for å kunne sende deg vår mest aktuelle underskriftsaksjon på SMS én gang i måneden.

2. Støtt

VARSEL koster deg 150 kroner per måned. Beløpet vil bli trukket månedlig med Vipps faste betalinger.

3. Signer

Når du mottar VARSEL får du muligheten til å signere vår underskriftsaksjon. Din signatur kan være med på å redde liv.

For avmelding, finner du det faste trekket i din Vipps app og følger lenken for å administrere ditt abonnement.

Lurer du på noe?

Kontakt vårt medlems og giversenter på [email protected] eller tlf 22 40 22 00 (man-fre, 9-15).

Amnesty varsler

Nye funn: Amerikanske våpen drepte 43 sivile i Gaza

I forbindelse med pågående etterforskning har Amnesty avdekket at våpen laget i USA er blitt brukt i to dødelige og ulovlige luftangrep på Gaza. 43 mennesker ble drept i angrepet, 19 av dem var barn – blant de yngste var Safa på halvannet år. Ifølge de seks overlevende Amnesty har intervjuet fikk ingen noen advarsel i forkant.

Amnesty har ikke funnet noen bevis på at hjemmene som ble rammet av luftangrepet var militære mål eller at det fantes personer i bygget som ville vært legitime militære mål.

Krev umiddelbar våpenhvile i Gaza.

Fredspris til Narges Mohammadi - dømt til 154 piskeslag

Narges Mohammadi har i mange år kjempet for kvinners rettigheter i Iran. Nå har hun fått tildelt Nobels fredspris for arbeidet sitt, mens hun sitter i fengsel dømt til 154 piskeslag. Krev at hun løslates umiddelbart!

Signer aksjonen her.

Rapport: Taliban ødelegger livene til kvinner og jenter

Barneekteskap og tvangsekteskap øker, jenter blir nektet skolegang og kvinner arresteres vilkårlig. Dette kommer frem i Amnestys nye rapport.

Krev at jenter og kvinner i Afghanistan får tilbake sine rettigheter umiddelbart.

Du gjør arbeidet mulig

Amnesty består av ansatte, frivillige og helt vanlige folk som brenner for å gjøre verden litt mer rettferdig.

Når for eksempel en blogger kastes i fengsel for å være uenig med myndighetene, må vi handle raskt:

• En av Amnestys etterforskere samler informasjon fra fengselet og er ofte i dialog med pårørende.
  • Rådgiveren skriver pressemeldingen om bloggeren og hvordan ytringsfriheten knebles av myndighetene.
  • Kampanjeteamet oppretter en underskriftsaksjon for å vise myndighetene at verden følger med.
  • Tusenvis av mennesker signerer aksjonen for bloggeren. Blant dem en pensjonist, en student som samler signaturer på stand, en sykepleier og en regnskapsfører på trikken på vei hjem fra jobb.
  • Dette arbeidet mottar ikke statsstøtte, men støttes 100 prosent av våre støttespillere. Etterforsknings- og påvirkningsarbeidet er altså økonomisk avhengig av mennesker som deg.

Sammen står vi opp for at menneskerettighetene skal gjelde for alle. Uansett. Alltid.