Stopp tortur - bli med på Amnestys kampanje

Verden over er det 112 land som fortsatt utsetter folk for tortur. Vi ønsker å få dem til å slutte. Derfor lanserer Amnesty International en ny global kampanje mot tortur mai 2014. Nå inviterer vi til opplæringsseminar i Stavanger 1. april. Lær og hør hva du kan gjøre!
Publisert: 25. Mar 2014, kl. 12:29 | Sist oppdatert: 25. Mar 2014, kl. 12:42
Amnesty International har aksjonert og drevet kampanjearbeid mot tortur siden 60-tallet. Organisasjonen var en nøkkelaktør i prosessen med å få laget og vedtatt Torturkonvensjonen i FN.

Fremdeles er det mye å gjøre. Verden over er det 112 land som fortsatt utsetter folk for tortur. Vi ønsker å få dem til å slutte. Derfor lanserer Amnesty International en ny global kampanje mot tortur mai 2014.

1. april inviterer vi dere som har lyst å lære mer om tema og ikke minst hva dere kan gjøre for å være med å stanse tortur, til et miniseminar i Stavanger. Her vil du få en innføring i hva tortur er og hvordan Amnesty vil jobbe med kampanjen. Vi skal også starte planleggingen av aktiviteter som skal skje lokalt.
Meld dere på innen mandag 31. mars kl 12, til [email protected]

Det blir opplæring i den globale kampanjen "Stopp tortur" i Stavanger 1. april kl: 18-20 på Stavanger Kulturhus, i rommet Obstfelder i 4. etasje.
Påmelding til [email protected] innen mandag 31.mars kl: 12