På jobben

Legg ut underskriftsliste i kantinen eller send aksjoner til kollegaene dine. Gjør arbeidsplassen til din aksjonsarena.
Publisert: 6. okt 2009, kl. 13:18 | Sist oppdatert: 17. jun 2014, kl. 14:31
Lag underskriftsmaraton
Heng opp plakater med underskrifter på en felles oppslagstavle, legg listen i kantinen eller send ut en felles e-post. Noen av gateaksjonene og seminarene våre holdes også rett etter arbeidstid. Hør om kollegene dine vil bli med og gå på et Amnesty-arrangement i samlet tropp.

Profilér Amnesty-aksjoner på intranettet
Videresend informasjon fra Amnesty til kollegaene på jobb. Fortell om saker du brenner for eller videresend nettaksjoner for enkeltmennesker.

Kanskje vil noen av kollegaene dine være med i Amnestys SMS-nettverk eller abonnere på RSS-feed fra amnesty.no?

Hold foredrag
Jo mer man vet, jo lettere er det å engasjere seg i kampen for menneskerettighetene. Mange av oss tar våre egne menneskerettigheter for gitt og kan ikke tenke seg et liv uten.

Alle trenger innimellom en påminnelse at mange av rettighetene som vi tar for gitt i Norge, som sikkerhet, trygghet og ytringsfrihet bare er en drøm for mennesker i andre land. Hold et foredrag selv eller ta kontakt med ditt lokale regionkontor for å få hjelp av en Amnesty ansatt. Vi stiller gjerne opp!

Arrangér temadag
Dekorér kantina med kampanjemateriell fra Amnesty, hold foredrag i lunsjen, ta med kollegaene dine på utstilling eller inviter til filmkveld. Det finnes mange måter å engasjere kollegaene dine i kampen for menneskerettigheter.

Representanter fra Amnesty-kontoret er også tilgjengelige for å holde foredrag om menneskerettigheter og Amnestys arbeid for mindre og større grupper.