Massemønstring for våpenhvile - en suksess
Tross vind og ruskete vær deltok ca 1200 mennesker på fredsmarkeringen foran Tromsø Domkirke sist torsdag 8. januar. Vi ønsker å takke alle som møtte opp, organisasjonene som stilte seg bak massemønstringen og mobiliserte, og Tromsø Domkirke og appellantene som gjorde dette til en verdig og fredelig markering. Kirkens Nødhjelp samlet inn penger under markeringen og fikk inn nærmere 42.000 kr til sitt sykehusprosjekt i Gaza.
Appellanter for varig våpenhvile og fred i Midtøsten:
Domprost Herborg Finnset Heiene
Knut Borud, Vennskap Tromsø – Gaza og Palestina-komiteen
Helge Hole, Leder av Amnesty-gruppe 157
Sandra Maryam Moe, nestleder i Alnor Senter
Sigbjørn Skåden, Forfatter
Se bilder og pressedekning nedenfor .
English:
Despite the stormy, cold weather, over one thousand people came to the peace demonstration in Tromsø this past Thursday, January 8th, 2009. The event took place in the Protestant Church square, where a number of appeals for ceasefire in Israel and Gaza where made. Several press were present, including a live transmission in the national NRK news. Norwegian Church Aid organization collected close to 42,000 NOK on donations throughout the event, which will be spent in a hospital project in Gaza.
We would like to thank the people and organizations who participated in this successful, peaceful mobilization. Here are some pictures and press coverage documenting the 'Ceasefire Now' demonstration in Tromsø.








