Markeringer for fredsprisvinner Liu Xiaobo

Det blir flere markeringer for fredsprisvinner Liu Xiaobo i Region Sør.

Er du i Krisitansand, Mandal eller Stavanger kan du være med. Ellers oppfordrer vi alle til å støtte Amnesty aksjon for å kreve ham frigitt med sin signatur.

 
Publisert: 10. Des 2010, kl. 12:05 | Sist oppdatert: 23. Feb 2015, kl. 10:55
Fredsprisvinner Liu Xiaobo sitter fengslet og har dessverre ikke mulighet til å motta prisen selv, men forhåpentligvis vil nyheten om alle menneskene som ønsket å hylle han nå fram til han og gi han styrke og mot. Det blir stort fakkeltog i Oslo i tillegg til lokale støttemarkeringer.

Kristiansand:
Oppmøte i øvre delen av Markensgaten, ved "Slottet" kl: 16.00

Mandal
Torvet i Mandal. Appell med påfølgende fakkeltog begynner kl: 16

Stavanger:
Ungdomsgruppene holder markeringer på St. Olav og Stavanger Katedralskole, i tillegg blir det markering i sentrum på Arneageren fra kl: 16.30


Sammen skal vi skape verdige og stemningsfulle markeringer av kampen for ytringsfrihet i Kina.