Israel og De okkuperte palestinske områdene: Våpenhvile nå!
Massemønstring for fred:
"Våpenhvile nå!"
Alle som ønsker å vise sin støtte for krigens ofre oppfordres til å slutte opp om en bred og tverrpolitisk fredsmobilisering førstkommende torsdag kl. 19:00 i Oslo, Bergen, Tromsø og Stavanger. I Tromsø vil vi samles foran Domkirke torsdag 8. jan kl. 19:00 til en fredsmarkering.
Dette er et samarbeidsprosjekt mellom alle de store humanitære organisasjonene, idretts-Norge, kirkesamfunn, interesseorganisasjoner, privatpersoner og alle andre som ønsker å vise sin støtte for krigens ofre i Gaza og Israel.
- Dette er en samlet og bred markering med håp om våpenhvile, humanitær tilgang til krigsområdene, og en ikke-militær løsning på konflikten, sier de private initiativtagerne Maria Kielland Krag og Svein Tore Bergestuen.
Rally for Peace:
"Ceasefire Now!"
Everybody is invited to a stand up mass mobilization to call for a ceasefire in Israel and the occupied Palestinian territory this coming Thursday, 8th at 7pm.
The event will be a collective call for ceasefire and peaceful humanitarian approaches to the Israeli-Palestinian conflict. This event is part of a bigger arrangement taking place simultaneously in Oslo, Bergen, Tromso and Stavanger. In Tromso, we will meet in front of the Protestant Church (Sjøgata 2).
This is a collective arrangement between all the humanitarian organizations, the sports association of Norway, special interest associations, civil persons and anyone else who wishes to show their support for a ceasefire in Gaza and Israel.
Kontakt:
Ole-G. Solheim, regionleder i Amnesty International Norge region Nord
Telefon: 412 19 837