Engasjer deg - Kom på vårens første møte for frivillige

Velkommen til årets første møte for frivillige aktivister i Amnesty Region Øst! Gerald Folkvord har akkurat kommet tilbake fra Kenya, og skal fortelle om siuasjonen for Nairobis slumbeboere, sitt møte med lokale menneskerettighetsforkjempere og om hvordan du kan bidra til kampen for slumbeboeres rettigheter. Bli med og gjør en innsats!

Publisert: 10. Feb 2011, kl. 15:27 | Sist oppdatert: 19. Mar 2013, kl. 12:19

Vi trenger deg
Frivillige aktivister er en svært viktig ressurs for Amnesty. Vi ønsker å samle en gruppe frivillige som vil engasjere seg i arbeidet for menneskerettighetenes plass i verdenssamfunnet. Som frivillig blir du del av en gruppe som får annledning til å lære mer om vårens tema, jobbe for å øke aktiviteten og synligheten i ditt nærmiljø, bruke dine kreative og organisatoriske evner og bli kjent med andre aktivister.

Hvert halvår har Amnesty en kampanje der vi ønsker mest mulig oppmerksomhet og aktivisme rundt et menneskerettighetsproblem. Som frivillig kan du blant annet bidra til å koke frem- og iverksette ideer om hvordan kampanjen kan få mest mulig oppmerksomhet. Denne våren har vi fokus på slumbeboeres rettigheter i Kenya, hvor tvangsutkastelse er et alvorlig problem. Vi vil jobbe for at ingen slumbeboere kastes ut av sitt hjem uten ordentlig rettsprosess, uten varsling i god tid, og uten likeverdig erstatning.

Et av fjorårets suksessprosjekter var "Slum City", en pepperkakeby utenom det vanlige. Som en del av arbeidet med slumbeboeres rettigheter i Kenya laget vi en slumlandsby av pepperkakehus. Skoleklasser, arkitekter, designere og aktivister kom med bidrag til slumbyen.

I tillegg til kampanjene er det mye annet du kan bidra med som frivillig, fra mobillisering til skriving og fotografering. Møt opp på vårt info-møte 10. februar og finn ut om dette er noe for deg.

Hva:
Innledning om vårens høydepunkt ved Gerald Folkvord
Hva kan du gjøre som frivillig

Hvor: Amnestys lokaler i Grensen 3

Når: 10. februar kl. 18.00