Adventsprogram på TV3: "Hjem til jul" med Amnesty

Nylig samlet noen av landets mest spennende personligheter seg for å dele historier med alvor og humor, og for å verve Amnesty-medlemmer. Episoden er tilgjengelig på www.tv3play.no.
Publisert: 19. nov 2015, kl. 11:35 | Sist oppdatert: 21. des 2015, kl. 09:33
Hver søndag i advent julen 2015 inviterte TV3, sammen med Flyktninghjelpen, Plan, SOS Barnebyer og Amnesty, alle TV-seere til en førjulsstund på trivelige Solstua på Voksenkollen i hovedstaden.

Hver episode hadde nytt vertskap og gjester, med hver sine historier og minner de vil dele. Kjartan Skjelde fra MasterChef står for julematen. Hver søndag var det en organisasjons arbeid som står i fokus, og søndag 13. desember var det Amnestys som sto for tur.

Vertskapet for Amnesty var ekteparet Marie Blokhus og Frank Kjosås, begge profilerte skuespillere. De inviterte til lutefisk, og gjestene var fotograf Morten Krogvold, filmskaper Ulrik Imtiaz Rolfsen, og programlederne Per Sundnes og Triana Iglesias.

Hvordan går det når Triana Iglesias prøver å rekruttere Morten Krogvold til Paradise Hotel? Hvorfor vil Marie Blokhus gi bort Hamlet-manuset sitt? Hvor tidlig er det lov å spise julemat ifølge Per Sundnes?

I løpet av programmet fikk vi personlige historier om alt fra hva kun fem minutter innesperret på en celle kan gjøre med en, til hvordan det var å reise rundt i Øst-Europa med "verdens rareste konsept, Melodi Grand Prix". Triana Iglesias bød på familien Iglesias spesielle juletradisjon, og alle hadde med personlige og flotte gaver som nye medlemmer kan vinne.

Charlotte Qvale og Marte Wulff sto for musikken.

Se hele episoden på www.tv3play.no.

HVA: Adventsprogrammet "Hjem til jul".
HVOR: TV3.
NÅR: Se hele episoden på www.tv3play.no.

BLI MED i AMNESTY:
Send FRIHET til 2160 (250 kr/mnd)

Se mer om programmet og flere filmklipp på TV3s hjemmesider.