Bilde
Vulkan Arena
ARRANGERES AV
Studentrådet
Endelig kan Amnestys studentråd igjen invitere til en fysisk studentsamling - en sosial og lærerik helg i Oslo for alle Amnestys studentmedlemmer!
Publisert: 23. jun 2021, kl. 10:22 | Sist oppdatert: 14. sep 2021, kl. 21:18

Hei alle sammen! Det er stor interesse for denne samlingen, og det er vi glade for. Derfor har vi flyttet arrangementet til et større sted og det er igjen mulig å melde seg på. Meld deg på samlingen her.

Samlinga er åpen for alle studentmedlemmer i Amnesty! Her kan du lære om aktivisme og møte andre engasjerte studenter. Dersom du ikke er medlem i Amnesty ennå kan du melde deg inn her! Påmeldingsfrist er 1. september.

Tema for året samling er sportsvasking!

Hva er sportsvasking, spør du? Sportsvasking skjer når stater arrangerer eller sponser store idrettsarrangementer, klubber eller organisasjoner for å avlede oppmerksomheten vekk fra menneskerettighetsbrudd som staten kritiseres for.
Når vi referer til sportsvasking, snakker vi egentlig om en PR-kampanje som brukes til å styrke sin anseelse internasjonalt. Amnesty gjennomskuer heldigvis slike knep. Sportsvasking har fått mye oppmerksomhet den siste tiden, spesielt siden det norske landslaget tok et sterkt standpunkt for menneskerettigheter i oppløpet til VM i Qatar, etter oppfordring fra Amnesty.

På samlingen kommer du til å lære mer om sportsvasking og vil få en innføring i hvordan vi jobber overfor OL i Beijing og VM i Qatar. I tillegg blir det workshops og mye sosialt. Søndagen er satt av til strategisk aktivisme og å planlegge og gjennomføre en aksjon.
Velkommen til tidenes samling i september.

Og psst: på fredag 17.9. arrangerer vi en workshop for å få ideer til utformingen av en ny aktivisthåndbok for unge. Du er hjertelig velkommen til å bli med på denne som en oppkjøring til samlingen som begynner på lørdag. Les mer om denne nederst på siden og huk av i påmeldingsskjemaet om at du blir med på denne også.:)

NB vi tar forbehold om at programmet kan justeres frem mot arrangementet.