Bilde

Amnesty søker frivillige til våre fem regionkontor.

Student eller nyutdannet? Lyst på verdifull arbeidserfaring fra verdens største menneskerettighetsorganisasjon? Vi søker nå etter frivillige til våre regionkontor i Tromsø, Trondheim, Bergen, Oslo og Stavanger fra høsten 2019.
Hør hvordan det var for Benedicte å være frivillig i Amnesty

Amnestys frivillige er hverdagshelter. De holder skoleforedrag, produserer tekst og bilder til nettsider og sosiale medier, bistår i oppfølgingen av lokalgrupper og er helt uunnværlige når vi planlegger og gjennomfører arrangementer og aksjoner. Fra høsten 2019 trenger vi flere hverdagshelter på alle våre regionkontor.

Som frivillig vil du få opplæring ved Amnestys hovedkontor i Oslo sammen med frivillige fra de andre regionkontorene. Du vil lære om menneskerettighetene og Amnesty, og kan skrive erfaring fra verdens største menneskerettighetsorganisasjon på CV'en. I tiden du er frivillig får du egen plass på kontoret, og vi refunderer reise- og lunsjkostnader. Etter gjennomført arbeid får du attest og referanse.

Arbeidstid avtales i samråd med regionleder. Vi gjør oppmerksom på at rollen som frivillig er ulønnet.

"Frivilligrollen egner seg for alle som har lyst og kapasitet til å gjøre en innsats for Amnesty og den gir verdifull erfaring. Amnesty jobber på mange forskjellige områder og det er en lang rekke studier og faglige bakgrunner som er relevant".

Tove Marie Paasche, regionleder midt

Vi ser etter deg som
  • Har lyst til å lære mer om Amnesty og menneskerettighetene
  • Er fleksibel med tanke på tid og arbeidsoppgaver
  • Har god skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk og engelsk
  • Er over 18 år

Søk om å bli frivillig på regionkontoret der du bor:

Oslo

Region øst har kontor sammen med Amnesty i Norges hovedkontor i Grensen 3, i Oslo. Regionleder er Camilla Olsen, som kan kontaktes på på e-post colsen@amnesty.no eller på telefon 91120708.

Fristen for å søke om å være frivillig i region øst er 4. august.

Søk om å bli frivillig i øst her.

Tromsø

Region nord har kontorer i Flow i Strandgata 9 i Tromsø. regionleder er Ole-Gunnar Solheim som kan kontaktes på osolheim@amnesty.no eller 41219837.

Fristen for å søke om å være frivillig i region nord er 25. august.

Søk om å bli frivillig i nord her.

Trondheim

Region midt har kontorer i Kjøpmannsgata 5 i Trondheim. Regionleder er Tove Marie Paasche som kan kontaktes på tpaasche@amnesty.no eller 99507125.

Fristen for å søke om å være frivillig i region midt er 25. august.

Søk om å bli frivillig i midt her.

Bergen

Region vest flytter i disse dager til nye lokaler sentralt på bryggen i Bergen. Regionleder er Tanja Clifford som kan nås på tclifford@amnesty.no eller 99226488.

Fristen for å søke om å være frivillig i region vest er 25. august.

Søk om å bli frivillig i vest her.

Stavanger

Region sør har kontorer i Niels Juelsgate 50 i Stavanger. Regionleder er Carina Watnedal som kan nås på cwatnedal@amnesty.no eller 46421410.

Fristen for å søke om å være frivillig i region sør er 25. august.

Søk om å bli frivillig i sør her.

Missing media.