Bilde

STØTT ARBEIDET

Velg skjema
Indicates required field

Som fast giver bidrar du til å beskytte menneskerettighetene verden over.

Velg beløp

Slik behandler vi dine personopplysninger.

Hver dag rammes uskyldige mennesker av krig, konflikt og maktmisbruk. Sammen kan vi beskytte rettighetene deres.

Din støtte vil blant annet bidra til å:

• Etterforske og avsløre brudd på menneskerettighetene
    Amnestys etterforskere er der det skjer - i krigssoner, flyktningleirer, demonstrasjoner, i fangeleirer og andre steder hvor personer er utsatt. De møter menneskene som er berørt, og dokumenterer hva som har skjedd.

• Informere verden og stoppe maktmisbruk
    Så snart vi har dokumentasjon og bevis på at personer utsettes for overgrep eller diskriminering, sørger vi for at sannheten kommer frem.

Våre etterforskningsteam utarbeider rapporter, analyser og pressemeldinger, som brukes for å opplyse befolkninger, medier og maktutøverne.

• Beskytte rettighetene til mennesker som er utsatt
    Når en persons liv står i fare, starter vi hasteaksjoner og underskriftskampanjer som mennesker fra hele verden stiller seg bak. Denne mobiliseringen legger et enormt press på maktutøvere. På den måten står vi opp for mennesker som sitter uskyldig fengslet, som risikerer dødsstraff eller som har blitt fratatt sine rettigheter.

PS. Visste du at Amnesty ikke mottar støtte fra staten? Det gjør at vi alltid kan si sannheten om en hendelse eller maktmisbruk.

Vår uavhengighet er derfor helt avhengig av støtten fra mennesker som deg.

Slik bidrar din støtte

Dette går pengene til:

Amnesty bruker pengene der de trengs mest og i henhold til gjeldende prioriteringer og behov.

• 89,5 % går til formålet
  • 5,5 % går til innsamling
  • 5,0 % går til administrasjon

Tallene gjelder Amnestys årsregnskap for 2022. Årsregnskapet for 2023 vil bli ferdig revidert våren 2024. Det vil da publiseres på våre nettsider, samt på nettsidene til Innsamlingskontrollen, som Amnesty er medlem av.

Spørsmål om å opprette eller avslutte avtale? Send e-post til [email protected].