Bilde

Bær et regnbuearmbånd

BESTILL ARMBÅND HER

Indicates required field
Produktbilde av Amnestys regnbuearmbånd.

Slik behandler vi dine personopplysninger

Støtt arbeidet for mangfold og kjærlighet ved å bære et regnbuearmbånd.

Det er en menneskerett å kunne være den du er, og elske den du vil. Men ikke alle opplever det slik. I 68 land er verdens fineste følelse ulovlig.

Utsendelse av armbånd under COVID-19

Armbånd sendes ut som vanlig fra vårt lager i Grimstand. Vi tar smittevern på største alvor når vi pakker armbåndene, og følger myndighetenes råd om smittevern.

Hva går din støtte til?

Amnesty arbeider for menneskerettighetene verden over. En sentral del av dette arbeidet er bedre beskyttelse av LHBT-personers rettigheter nasjonalt og internasjonalt.

Vi etterforsker og avslører overgrep mot enkeltpersoner og grupper som er utsatt for diskriminering på bakgrunn av sin kjønnsidentitet eller seksuelle orientering.

Så snart vi har dokumentasjon og bevis på at mennesker blir utsatt for overgrep, samler vi vår globale bevegelse for å kreve endring. Her kommer helt vanlige mennesker som deg sammen for å mobilisere én felles stemme. Hver eneste stemme styrker påvirkningskraften vår, og legger press på myndigheter som diskriminerer LHBT-personer.

Våre etterforskere og kampanjeteam arbeider tett på personene og gruppene som utsettes for diskriminering. I samarbeid med lokale organisasjoner jobber vi blant annet med å observere rettssaker, skaffe juridisk hjelp og oppdatere befolkningen gjennom pressen.

Vi gir oss ikke før de utsatte personene får behandlingen, beskyttelsen og oppreisningen de har krav på.

I noen land er verdens fineste følelse ulovlig.