Human Rights Dialogue

Bli med på snikksnakk om menneskerettigheter! En digital spillkveld der målet ikke er å vinne, men å starte gode samtaler om forskjellige menneskerettighetstemaer.
DELCreated with Sketch.DELCreated with Sketch.DEL
Publisert: 1. Apr 2020, kl. 11:49 | Sist oppdatert: 27. aug 2020, kl. 12:05

Ønsker du å lære mer om dine egne holdninger til et tema? Vil du bli bedre kjent med dine med-aktivister? Eller ønsker du et sosialt avbrekk i en ellers vanskelig tid? Da er dette aktiviteten for deg!

Vil du spille Human Rights Dialogue?

Når: Avtal tid med regionleder for når du og din gruppe kan gjennomføre aktiviteten.

Hvor: Online

Varighet: ca 2 timer

Deltakere: 4-10

Utstyr: koordinator vil fasilitere samtalen, Du møter med PC, internett og din egen stemme!

Hva er human rights dialogue?

Human Rights Dialogue er en aktivitet hvor en gruppe mennesker møtes og engasjerer seg i aktuelle menneskerettighetstemaer, og samtidig får økt innsikt i hvilke menneskerettighetsutfordringer vi har i Norge. Det første temaet vi ønsker å snakke om er rasisme og diskriminering.

Rasisme og diskriminering

Dette temaet er ofte tabubelagt i noen miljøer og kan være et fremmed tema for mange. Derfor er det veldig viktig at vi starter gode samtaler om hva disse begrepene faktisk betyr, hvilken påvirkning våre holdninger kan ha i samfunnet, og bakteppet for dagens situasjon for de utsatte gruppene. Bli med på denne dialogen og få bedre forståelse på hvordan du kan være med å forebygge hverdagsrasisme!

I løpet av våren vil det komme flere dialogtemaer.