Bilde
17. september 2020 kl. 14.00 til 15.30
eller kl. 19:00-20:30
ARRANGERES AV
"Arven etter deg" er et gratis informasjonsmøte som organiseres av Amnesty i samarbeid med 8 andre store norske organisasjoner.
Ønsker du å tilgodese en hjertesak i ditt testament? Advokat Jacob W. Lindegaard forklarer om arvereglene og hvordan du kan skrive testament.
Publisert: 20. aug 2020, kl. 14:40 | Sist oppdatert: 11. sep 2020, kl. 13:44
"Arven etter deg" er gratis informasjonsmøte om arv og testament for deg som vurderer å tilgodese en eller flere hjertesaker i ditt testament. Informasjonsmøtet er et samarbeid mellom Amnesty International, Kirkens Nødhjelp, Leger uten grenser, Nasjonalforeningen for folkehelsen, Norges Blindeforbund, Norges Røde Kors, Redd Barna, SOS-barnebyer og UNICEF.

Gjennom webinaret vil du få informasjon om arvereglene, med fokus på ny arvelov som trer i kraft 1. januar 2021. Du vil også få informasjon om hvordan du selv kan sette opp testament og tilgodese en hjertesak.

På grunn av smittesituasjonen vil årets informasjonsmøte foregå digitalt. Når du melder deg på får du tilsendt en lenke som gjør at du enkelt kan klikke deg inn fra din e-post direkte til webinaret, enten du er på pc, mobil eller nettbrett. Webinaret er åpent for alle, det er ingen krav til medlemskap eller andre former for tilknytning til organisasjonene.

Webinaret spilles av kl. 14 og kl. 19 torsdag den 17. september. I etterkant av presentasjonen fra senioradvokat Jacob W. Lindegaard vil det være mulig å stille spørsmål skriftlig til advokaten. Spørsmålene vil være anonyme og ikke synlige for de andre deltagerne, og vil kun besvares i generell form.

Ta kontakt med ansvarlig for arv og testament i Amnesty, Sidsel Stanmore Andersen, dersom du har spørsmål! E-post [email protected] eller telefon 934 23 632.