Bilde

Ungdom i Amnesty

På alle verdens kontinenter engasjerer ungdom seg i Amnesty og danner et globalt nettverk av unge menneskerettighetsforkjempere. I Norge er hundrevis av ungdom med i lokale ungdomsgrupper. Gjennom sitt engasjement viser de sin solidaritet med dem som får sine rettigheter krenket. Amnesty er organisasjonen for deg som ønsker å gjøre en forskjell, så bli med!

Arrangementer for ungdom og studenter

13 - 17. juli 2019 Brüssel
European Youth Meeting (EYM) er en konferanse for erfarne ungdomsaktivister som ønsker å utvikle nye aktivismeferdigheter og dykke dypere inn i menneskerettighetene. I år vil finne sted i Brüssel i Belgia, fra 13. – 17. juli.
29. juli - 2. august 2019 Stockholm
Nordic Youth Conference (NYC) er en årlig samling for ungdom fra Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island og Færøyene. Totalt tilbringer mer enn 50 engasjerte aktivister én uke sammen for å lære hvordan de kan bekjempe menneskerettighetsbrudd.
20 - 22. september 2019 Oslo
Studentrådet arrangerer den årlige studentsamlingen. Alle studenter er velkommen. Temaet for samlingen er "menneskerettighetslov for næringslivet". Programmet kombinerer tematiske foredrag og workshops med nivåbaserte kurs som passer både erfarne aktivister og nybegynnere. Kom på samling, lær masse og bli kjent med mange hyggelige mennesker!

Oversikt ungdom- og studentgrupper i Amnesty

Amnesty Student Trondheim (NTNU)

Elizabeth Bristow

Amnesty Student Tromsø

Vi er en studentgruppe tilknyttet campus ved UiT som har et spredt spekter av aktiviteter. Alt fra stand og "Skriv for liv" til å arrangere Menneskerettighetsuka i Tromsø. Vi samarbeider tett med regionkontoret, og er alltid klar for å ta i mot nye engasjerte studenter.
Konstanse Eilertsen

Amnesty Student Stavanger

Saria Hasan

Amnesty Student NMBU

Nora Spilsberg

Amnesty Student Lillehammer

Mai Elkhatib

Amnesty Student Kristiansand

Amnestystudentene Kristiansand er en studentsgruppe tilknyttet Universistet i Agder kampus Kristiansand. Medlemstallet ligger på 15-20 medlemmer. Som Amnesty nasjonalt jobber vi med en rekke ulike tema i løpet av året. I tilknytning til hvert tema arrangerer vi en aksjon, dette være seg en underskriftkampanje, en filmkveld, en debatt eller et foredrag. I mars pleier vi dessuten å arrangere en Menneskerettighetsuke med en rekke spennende arrangementer. Som studentaktivitet har vi også selvfølgelig sosiale sammenkomster innad i gruppa. Velkommen til en engasjert og hyggelig gjeng :D
Halvor Nyhus Hagen

Amnesty Student Jus oslo

Celine Berthling-Hansen

Amnesty Student Drammen

Petcharat Saksirivetkul

Amnesty Student Bodø

Juni Nilsen

Amnesty Student Blindern

Magnus Kristian Bjørløw

Amnesty Student Bergen Aktivistgruppe

Aktivistgruppen er en av undergruppene i Amnesty Student Bergen, som har hovedfokus på aksjoner og aktivisme generelt, og er åpen for alle studenter og ellers interesserte! Vi har møter annenhver mandag, hvor vi planlegger arrangementer og aksjoner som omhandler Amnestys saker, spesifikt saker som engasjerer medlemmene av gruppen vår. Vi planlegger alt fra stands, debatter, filmvisninger og konserter – generelt alt av kreative ideer som medlemmene våre har! Vi samarbeider også tett med de andre undergruppene i Amnesty Student Bergen.
Erlend Danielsen

Amnesty Student Bergen

Thora Standal Aarrestad

Amnesty Ungdom Vardafjell

Azzat Kuze

Amnesty Ungdom Vågen

Vi er en Ungdomsgruppe som ligger under Vågen videregående skole. Vi tar gjerne imot nye medlemmer, men de må da gå på vågen vgs. Hvis du har noen spørsmål er det bare å ta kontakt.
Une Eiriksdatter

Amnesty Ungdom Tønsberg

Victoria Steen Hansen

Amnesty Ungdom Trondheim

Jenni Sletta

Amnesty Ungdom Tastarustå

Vi er en gruppe på Tasta i Stavanger. Vi er i aldersgruppa 13-15/16 og jobber med mange forskjellige saker. Vi møtes ca hver andre uke, og på møtene så diskuterer vi hvordan vi vil jobbe fremover og det blir servert noe godt. Alle er velkommne :)
Eirill Steinset

Amnesty Ungdom Stavanger

Martyna Zofia Golba

Amnesty Ungdom Sandefjord

Aurora Solberg

Amnesty Ungdom Oslo International School

Bushra El Noush

Amnesty Ungdom Oslo

Linn Helena Steive

Amnesty Ungdom Kongsgård

Thea Mossige Johannessen

Amnesty Ungdom Kongsbakken

Katrine Mikkelsen

Amnesty Ungdom Fredrikstad

Kauser Vakili

Amnesty Ungdom Blindern

Helena Holtedahl

Amnesty Ungdom Bergen Sentrum

Amnesty Ungdom Ålesund

Leila Ahmetagic

Har du spørsmål om ungdomsarbeidet i Amnesty?
Spør vår ungdomskoordinator!

Bilde