Bilde

Ungdom i Amnesty

På alle verdens kontinenter engasjerer ungdom seg i Amnesty og danner et globalt nettverk av unge menneskerettighetsforkjempere. I Norge er hundrevis av ungdom med i lokale ungdomsgrupper. Gjennom sitt engasjement viser de sin solidaritet med dem som får sine rettigheter krenket. Amnesty er organisasjonen for deg som ønsker å gjøre en forskjell, så bli med!

Arrangementer for ungdom og studenter

25 - 26. januar 2020 Oslo
Ungdomsrådet møtes for første gang etter ungdomssamlingen. Det står i Amnesty International Norges strategi at "ungdom skal være en drivkraft" i organisasjonen. Det siste året har det vært en stor vekst i aktive ungdommer som deltar i grupper og på andre måter. Vi ønsker å spre engasjementet over hele landet.
25 - 26. januar 2020 Oslo
Studentrådet møtes til årets første møte. Våren har mange begivenheter for dem som er engasjert både i kampanjer eller medlemsdemokratiet. Årets første møte er en glitrende anledning til å samkjøre tanker og planer med andre studentgrupper!
24 - 24. april 2020 Gardermoen
Ungdomssamlingen er for alle i skolealder som ønsker å lære mer om menneskerettigheter og aktivisme. I 2020 er ungdomssamlingen rett før landsmøtet, og du kan være med på begge deler!

Oversikt ungdom- og studentgrupper i Amnesty

Amnesty Student Trondheim (NTNU)

Elizabeth Bristow

Amnesty Student Tromsø

Jenina Rantala Eriksen

Amnesty Student Stavanger

Saria Hasan

Amnesty Student Oslo Met

Vi er OsloMet sin studentgruppe!
Som nyåpnet gruppe er vår visjon å aktivt spre kunnskap om både menneskerettigheter og ulike menneskerettighetsbrudd gjennom seminarer, filmvisning, debatter, stands og masse annet morsomt aktivistarbeid. Vi er en sosial og hyggelig gjeng som ønsker nye, engasjerte medlemmer velkommen!
Sjekk gjerne ut våre sosiale medier, og ikke nøl med å ta kontakt dersom du har noen spørsmål.
Instagram: @AmnestyOsloMet
Twitter: @AmnestyOsloMet
Natalie Kosiander

Amnesty Student NMBU

Helene Kamfjord

Amnesty Student Lillehammer

Tina Mana

Amnesty Student Kristiansand

Amnestystudentene Kristiansand er en studentsgruppe tilknyttet Universistet i Agder kampus Kristiansand. Medlemstallet ligger på 15-20 medlemmer. Som Amnesty nasjonalt jobber vi med en rekke ulike tema i løpet av året. I tilknytning til hvert tema arrangerer vi en aksjon, dette være seg en underskriftkampanje, en filmkveld, en debatt eller et foredrag. I mars pleier vi dessuten å arrangere en Menneskerettighetsuke med en rekke spennende arrangementer. Som studentaktivitet har vi også selvfølgelig sosiale sammenkomster innad i gruppa. Velkommen til en engasjert og hyggelig gjeng :D
Halvor Nyhus Hagen

Amnesty Student Jus oslo

Therese Sandhaug

Amnesty Student Drammen

Petcharat Saksirivetkul

Amnesty Student Bodø

Juni Ramm Haugland

Amnesty Student Blindern

Madeleine Moe

Amnesty student Bergen jussgruppe

Jussgruppen er en undergruppe til Amnesty Student Bergen. I jussgruppen ønsker vi å rette fokuset mot det juridiske, og knytte det opp mot fagene på juridisk fakultet. Gruppen er selvfølgelig også åpen for studenter fra andre fakulteter. Vi arrangerer foredrag, faglige kvelder innad i gruppa og sosiale kvelder. Møter holdes på mandager på The Impact Hub, ta kontakt med leder hvis det er noen spørsmål. Bli med!
Ingvild Hardal

Amnesty Student Bergen Aktivistgruppe

Aktivistgruppen er en av undergruppene i Amnesty Student Bergen, som har hovedfokus på aksjoner og aktivisme generelt, og er åpen for alle studenter og ellers interesserte! Vi har møter annenhver mandag, hvor vi planlegger arrangementer og aksjoner som omhandler Amnestys saker, spesifikt saker som engasjerer medlemmene av gruppen vår. Vi planlegger alt fra stands, debatter, filmvisninger og konserter – generelt alt av kreative ideer som medlemmene våre har! Vi samarbeider også tett med de andre undergruppene i Amnesty Student Bergen.
Live Enevoldsen

Amnesty Student Bergen

Juni Emilie Baardvik

Amnesty Harstad

Jenina Rantala Eriksen

Ufa-gruppe 2273 Hetland VGS

Hei, vi er en gruppe på Hetland videregående skole. Vi er alltid åpne for nye medlemmer og tar de i mot med åpne armer. Hvis du har noen spørsmål er det bare å ta kontakt :) Alle er velkomne :)
Eirill Steinset

Amnesty Ungdom Vardafjell

Azzat Kuze

Amnesty Ungdom Vågen

Vi er en Ungdomsgruppe som ligger under Vågen videregående skole. Vi tar gjerne imot nye medlemmer, men de må da gå på vågen vgs. Hvis du har noen spørsmål er det bare å ta kontakt.
Une Eiriksdatter

Amnesty Ungdom Tønsberg

Victoria Steen Hansen

Amnesty Ungdom Trondheim

Jenni Sletta

Amnesty Ungdom Tastarustå

Vi er en gruppe på Tasta i Stavanger. Vi er i aldersgruppa 13-15/16 og jobber med mange forskjellige saker. Vi møtes ca hver andre uke, og på møtene så diskuterer vi hvordan vi vil jobbe fremover og det blir servert noe godt. Alle er velkommne :)
Eirill Steinset

Amnesty Ungdom Stavanger

Martyna Zofia Golba

Amnesty Ungdom Sandefjord

Aurora Solberg

Amnesty Ungdom Oslo International School

Frøya Mostue-Thomas

Amnesty Ungdom Oslo

Vi er en Amnesty-gruppe for all ungdom mellom 13 og 19 år i Oslo.
Vi har møter annenhver tirsdag kl 18-20 på kontoret i Grensen 3.
Alle er velkommen!
Julie Louise McGeorge

Amnesty Ungdom Kongsgård

Thea Mossige Johannessen

Amnesty Ungdom Kongsbakken

Katrine Mikkelsen

Amnesty ungdom Katta Oslo

Ingeborg Frich Molteberg

Amnesty Ungdom Fredrikstad

Sara-Alvilde Larsen

Amnesty Ungdom Drammen

Vilde Hayden-Rasmussen

Amnesty Ungdom Blindern

Helena Holtedahl

Amnesty Ungdom Bergen Sentrum

Amnesty Ungdom Ålesund

Leila Ahmetagic

Har du spørsmål om ungdomsarbeidet i Amnesty?
Spør vår ungdomskoordinator!

Bilde