Aktivistportalen
Bilde

Ungdom i Amnesty

På alle verdens kontinenter engasjerer ungdom seg i Amnesty og danner et globalt nettverk av unge menneskerettighetsforkjempere. I Norge er hundrevis av ungdom med i lokale ungdomsgrupper. Gjennom sitt engasjement viser de sin solidaritet med dem som får sine rettigheter krenket. Amnesty er organisasjonen for deg som ønsker å gjøre en forskjell, så bli med!

Arrangementer for ungdom og studenter

31. juli 2020 Ajdovščina, Slovenia
OPPDATERING 20.03.2020: Arrangementet er dessverre avlyst, grunnet situasjonen med Corona-viruset (COVID-19-pandemien).
European Youth Meeting (EYM) er i utgangspunktet en årlig konferanse for erfarne ungdomsaktivister mellom 18 og 24 år gamle. To heldige aktivister fra Norge blir vanligvis valgt ut til å lære mye om årets tema, som i 2020 skulle være «klima og menneskerettigheter», med Slovenia vertskap. Det blir dessverre ikke mulig.
18. oktober 2020 Oslo
Søndag 18.oktober 2020 inviterer studentrådet til den årlige studentsamlingen. Dette er en unik mulighet til å lære mye og samtidig bli kjent med mange engasjerte studenter fra hele landet! Dette vil du ikke gå glipp av!

Oversikt ungdom- og studentgrupper i Amnesty

Amnesty Student Trondheim (NTNU)

Amnesty NTNU er en gruppe av og for engasjerte studenter i Trondheim!
Fast på vårt årshjul er i høstsemesteret markeringen av pride og Skriv-for-liv kampanjen, Menneskerettighetsuka i vårsemesteret. Nasjonale Amnestykampanjer og sakene som engasjerer gruppa til en hver tid er selvfølgelig med oss hele året, og blir gjennomført som underskriftskampanjer på stands, på sosiale medier eller vår egen oppfinnsomme aksjon. Målet vårt er å øke kunnskapen om menneskerettigheter og arbeidet som går inn i det, og ønsker å gjøre det på en kreativ og sosial måte. Det kan vi by på i våre faste møter annenhver uke, kurs, filmkvelder, debatter, brevskriving og alle andre arrangement gruppen kommer opp med.
Vi er alltid åpne for nye medlemmer, og svarer gledelig på spørsmål!
Sjekk gjerne ut våre sosiale medier hvor du finner tidligere arbeid, kommende arrangement og jevnlige oppdateringer fra gruppa.

Instagram: @AmnestyNTNU
Facebook: @AmnestyStudentTrondheim
Torunn Mikkelsen Bårdstu

Amnesty Student Tromsø

Jenina Rantala Eriksen

Amnesty Student Stavanger

Saria Hasan

Amnesty Student Oslo Met

Vi er OsloMet sin studentgruppe!
Som nyåpnet gruppe er vår visjon å aktivt spre kunnskap om både menneskerettigheter og ulike menneskerettighetsbrudd gjennom seminarer, filmvisning, debatter, stands og masse annet morsomt aktivistarbeid. Vi er en sosial og hyggelig gjeng som ønsker nye, engasjerte medlemmer velkommen!
Sjekk gjerne ut våre sosiale medier, og ikke nøl med å ta kontakt dersom du har noen spørsmål.
Instagram: @AmnestyOsloMet
Twitter: @AmnestyOsloMet
Natalie Kosiander

Amnesty Student NMBU

Helene Kamfjord

Amnesty Student Lillehammer

Tina Mana

Amnesty Student Kristiansand

Amnestystudentene Kristiansand er en studentsgruppe tilknyttet Universistet i Agder kampus Kristiansand. Medlemstallet ligger på 15-20 medlemmer. Som Amnesty nasjonalt jobber vi med en rekke ulike tema i løpet av året. I tilknytning til hvert tema arrangerer vi en aksjon, dette være seg en underskriftkampanje, en filmkveld, en debatt eller et foredrag. I mars pleier vi dessuten å arrangere en Menneskerettighetsuke med en rekke spennende arrangementer. Som studentaktivitet har vi også selvfølgelig sosiale sammenkomster innad i gruppa. Velkommen til en engasjert og hyggelig gjeng :D
Halvor Nyhus Hagen

Amnesty Student Jus oslo

Therese Sandhaug

Amnesty Student Bodø

Juni Ramm Haugland

Amnesty Student Blindern

Amnesty Student Blindern er en studentgruppe på universitet i Oslo campus Blindern. Vi arrangerer stands, debatter, panelsamtaler, filmkvelder o.l. for å belyse temaene og kampanjene vi jobber med. I tillegg til dette finner vi på sosiale ting innad i gruppen. Har du spørsmål er der bare å ta kontakt!
Maren Kristine Anmarkrud

Amnesty student Bergen jussgruppe

Jussgruppen er en undergruppe til Amnesty Student Bergen. I jussgruppen ønsker vi å rette fokuset mot det juridiske, og knytte det opp mot fagene på juridisk fakultet. Gruppen er selvfølgelig også åpen for studenter fra andre fakulteter. Vi arrangerer foredrag, faglige kvelder innad i gruppa og sosiale kvelder. Møter holdes på mandager på The Impact Hub, ta kontakt med leder hvis det er noen spørsmål. Bli med!
Ingvild Hardal

Amnesty Student Bergen Aktivistgruppe

Aktivistgruppen er en av undergruppene i Amnesty Student Bergen, som har hovedfokus på aksjoner og aktivisme generelt, og er åpen for alle studenter og ellers interesserte! Vi har møter annenhver mandag, hvor vi planlegger arrangementer og aksjoner som omhandler Amnestys saker, spesifikt saker som engasjerer medlemmene av gruppen vår. Vi planlegger alt fra stands, debatter, filmvisninger og konserter – generelt alt av kreative ideer som medlemmene våre har! Vi samarbeider også tett med de andre undergruppene i Amnesty Student Bergen.
Live Aadneram Enevoldsen

Amnesty Student Bergen

Juni Emilie Baardvik

Amnesty Harstad

Jenina Rantala Eriksen

Ufa-gruppe 2273 Hetland VGS

Hei, vi er en gruppe på Hetland videregående skole i Stavanger. Vi er alltid åpne for nye medlemmer og tar de i mot med åpne armer. Hvis du har noen spørsmål er det bare å ta kontakt :) Alle er velkomne :)
Eirill Steinset

Amnesty Ungdom Vardafjell

Azzat Kuze

Amnesty Ungdom Vågen

Vi er en Ungdomsgruppe som hører til i Sandnes, vi er åpne for alle nye medlemmer alderen 13 - 25 år! Møtene våre er på Vågen Videregående skole hver tirsdag i partallsuker kl.15.30 til 17.00. Vi har mange morsomme og lærerike aksjoner, og kanskje vi jobber for akkurat din hjertesak. For de fleste ungdom har CVen en del å si, Amnesty på CVen gir dere bare flere muligheter. Høres dette ut som noe for deg, ta gjerne kontakt<3
Une Eiriksdatter

Amnesty Ungdom Tønsberg

Victoria Steen Hansen

Amnesty Ungdom Trondheim

Hos ungdomsgruppa i Trondheim er alle velkommen. Vi har medlemmer fra flere skoler i Trondheim, og alderen på oss i gruppa rangerer fra 13 til 19 år. I ungdomsgruppa arrangerer vi spennende og underholdende events om menneskerettigheter. Å bli aktiv i Amnesty er en utrolig givende fritidsaktivitet, hvor man kan ha det gøy samtidig som man utgjør en forskjell. Vi har arrangert Skriv for liv, debatter, stunts og samlet underskrifter for Amnesty sine aksjoner. Vi har faste møter hver uke hvor vi sammen planlegger hva vi skal gjøre for å synliggjøre brudd på menneskerettighetene. Det gruppa velger å fokusere på er fullt og helt opp til oss som er aktive i den, noe som gir hvert gruppemedlem sjansen til å bestemme hvilken retning gruppa skal ta. Nye medlemmer er alltid velkommen, så det er bare å ta kontakt. Vi ser fram til å møte deg!

Sjekk gjerne ut vår instagramkonto: @Amnestyundomtrondheim
Jenni Sletta

Amnesty Ungdom Tastarustå

Vi er en gruppe på Tasta i Stavanger. Vi er i aldersgruppa 13-15/16 og jobber med mange forskjellige saker. Vi møtes ca hver andre uke, og på møtene så diskuterer vi hvordan vi vil jobbe fremover og det blir servert noe godt. Alle er velkommne :)
Eirill Steinset

Amnesty Ungdom Stavanger

Martyna Zofia Golba

Amnesty Ungdom Sandefjord

Ninawa Shlimon

Amnesty Ungdom Oslo International School

Frøya Mostue-Thomas

Amnesty Ungdom Oslo

Vi er en Amnesty-gruppe for all ungdom mellom 13 og 19 år i Oslo.
Vi har møter annenhver tirsdag kl 18-20 på kontoret i Grensen 3.
Alle er velkommen!
Julie Louise McGeorge

Amnesty Ungdom Kongsgård

Thea Mossige Johannessen

Amnesty Ungdom Kongsbakken

Katrine Mikkelsen

Amnesty ungdom Katta Oslo

Ingeborg Frich Molteberg

Amnesty Ungdom Fredrikstad

Sara-Alvilde Larsen

Amnesty Ungdom Drammen

Thea-Celine Andersen

Amnesty Ungdom Blindern

Ingrid Ellis

Amnesty Ungdom Bergen Sentrum

Amnesty Ungdom Ålesund

Vi er en liten men engasjert gruppe med ungdommer i alderen 17-22 år, som ønsker å kjempe for menneskerettigheter. Dette gjør vi ved å holde foredrag, delta på lokale aktiviteter, skrive leserinnlegg, stå på stands og samle underskrifter til Amnesty's kampanjer. Høres dette interessant ut? Ta kontakt! Nye medlemmer er alltid velkommen.
Benedicte Tømmerdal

Har du spørsmål om ungdomsarbeidet i Amnesty?
Spør vår ungdomskoordinator!

Bilde