Bilde

Ungdom i Amnesty

På alle verdens kontinenter engasjerer ungdom seg i Amnesty og danner et globalt nettverk av unge menneskerettighetsforkjempere. I Norge er hundrevis av ungdom med i lokale ungdomsgrupper. Gjennom sitt engasjement viser de sin solidaritet med dem som får sine rettigheter krenket. Amnesty er organisasjonen for deg som ønsker å gjøre en forskjell, så bli med!

Arrangementer for ungdom og studenter

26. februar 2019 Oslo
Er du mellom 13 og 19 år og interessert i å lære mer om menneskerettigheter? Har du lyst til å gjøre noe meningsfylt og gøy samtidig som du blir kjent med andre engasjerte ungdommer? Da er ungdomskveld noe for deg!
13 - 17. juli 2019 Brüssel
European Youth Meeting (EYM) er en konferanse for erfarne ungdomsaktivister som ønsker å utvikle nye aktivismeferdigheter og dykke dypere inn i menneskerettighetene. I år vil finne sted i Brüssel i Belgia, fra 13. – 17. juli.
13 - 17. juli 2019 Brüssel
29. juli - 2. august 2019 Stockholm
Nordic Youth Conference (NYC) er en årlig samling for ungdom fra Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island og Færøyene. Totalt tilbringer mer enn 50 engasjerte aktivister én uke sammen for å lære hvordan de kan bekjempe menneskerettighetsbrudd.
29. juli - 2. august 2019 Stockholm

Oversikt ungdom- og studentgrupper i Amnesty

Amnesty Student Trondheim (NTNU)

Elizabeth Bristow

Amnesty Student Tromsø

Vi er en studentgruppe tilknyttet campus ved UiT som har et spredt spekter av aktiviteter. Alt fra stand og "Skriv for liv" til å arrangere Menneskerettighetsuka i Tromsø. Vi samarbeider tett med regionkontoret, og er alltid klar for å ta i mot nye engasjerte studenter.
Konstanse Eilertsen

Amnesty Student Stavanger

Sunniva Ueland

Amnesty Student NMBU

Nora Spilsberg

Amnesty Student Lillehammer

Mai Elkhatib

Amnesty Student Kristiansand

Amnestystudentene Kristiansand er en studentsgruppe tilknyttet Universistet i Agder kampus Kristiansand. Medlemstallet ligger på 15-20 medlemmer. Som Amnesty nasjonalt jobber vi med en rekke ulike tema i løpet av året. I tilknytning til hvert tema arrangerer vi en aksjon, dette være seg en underskriftkampanje, en filmkveld, en debatt eller et foredrag. I mars pleier vi dessuten å arrangere en Menneskerettighetsuke med en rekke spennende arrangementer. Som studentaktivitet har vi også selvfølgelig sosiale sammenkomster innad i gruppa. Velkommen til en engasjert og hyggelig gjeng :D
Solveig Løseth Lingaas

Amnesty Student Jus oslo

Celine Berthling-Hansen

Amnesty Student Drammen

Petcharat Saksirivetkul

Amnesty Student Blindern

Magnus Kristian Bjørløw

Amnesty Student Bergen Aktivistgruppe

Aktivistgruppen er en av undergruppene i Amnesty Student Bergen, som har hovedfokus på aksjoner og aktivisme generelt, og er åpen for alle studenter og ellers interesserte! Vi har møter annenhver mandag, hvor vi planlegger arrangementer og aksjoner som omhandler Amnestys saker, spesifikt saker som engasjerer medlemmene av gruppen vår. Vi planlegger alt fra stands, debatter, filmvisninger og konserter – generelt alt av kreative ideer som medlemmene våre har! Vi samarbeider også tett med de andre undergruppene i Amnesty Student Bergen.
Erlend Danielsen

Amnesty Student Bergen

Thora Standal Aarrestad

Amnesty Ungdom Vågen