Aktivistportalen
Øvre Vågsallmenningen
ARRANGERES AV
Amnesty Region Vest
Bli med på en magisk time.
Amnesty International region vest inviterer til en solidaritetsaksjon for Yulia Tsvetkova under Regnbuedagene!
Publisert: 3. jun 2021, kl. 12:38 | Sist oppdatert: 3. jun 2021, kl. 15:18
Amnesty International skal holde et solidaritetsarrangement for Yulia Tsvetkova fra Russland. Hennes tegninger av nakne kvinnekropper og LHBTIQ-familier er straffbart i Russland. Hun ble funnet skyldig i brudd på anti-propaganda loven fordi hun administrerte LHBTIQ-nettverk på den russiske sosiale medieplattformen V-kontakte. Yulia risikerer seks år i fengsel.
Yulia har begynt på en sultestreik og vi vil derfor holde arrangementet på engelsk og filme arrangementet for å kunne sende ut til støttespillere og i sosiale mediene i etterkant. Ikke minst til hennes mor, som driver en blogg med oppdateringer om Yulia.

Program: (obs! med forbehold om endringer)
17.30 Velkommen! v/ regionleder Tanja Clifford
17.40 Europa er nærmere enn du tror! : Yulias sak. v/ politisk rådgiver Patricia Kaatee
17.45 Gurdish Haugsdal maler live
18.00 Cellisten Sebastian Dörfler spiller Bach
18.25/18.30 Takk og avslutning!

Scroll ned for å lese mer om saken og signere aksjonen. Din stemme teller!

Tusen takk til kunstdirektør Gurdish Haugsdal og Cellisten Sebastian Dörfler som støtter Yulia sin sak og Amnesty sitt arbeid frivillig gjennom sin deltakelse under Regnbuedagene.

Teksten på Yulia sitt bilde på russisk sier: "Families are there where is love. Support LGBT+ families!"

#WeAreYulia #ForYulia

NB: Grunnet COVID-19 er det en makskapasitet på 40 - 50 på arrangementet, med godt vær åpnes teltet og da vil det være plass til ca 60 personer. Det er førstemann til mølla-prinsipp så det kan være lurt å komme tidlig for å sikre seg plass.