Bilde

Støtt arbeidet

Velg skjema
Indicates required field

Som fast giver bidrar du til å beskytte menneskerettighetene verden over.

Velg beløp

Slik behandler vi dine personopplysninger.

Spørsmål om å opprette eller avslutte avtale? Send e-post til [email protected]. Du kan også si opp avtalen i Vipps.

Alle er født med de samme rettighetene. Du kan beskytte menneskene som blir fratatt sine.

Visste du at Amnesty ikke mottar støtte fra staten? Det gjør at vi alltid kan si sannheten om en hendelse eller maktmisbruk.

Vår uavhengighet er derfor helt avhengig av støtten fra mennesker som deg.

Din støtte vil blant annet bidra til å:

• Etterforske og avsløre brudd på menneskerettighetene
    Amnestys etterforskere er der det skjer - i krigssoner, flyktningleirer, demonstrasjoner, i fangeleirer og andre steder hvor personer er utsatt. De møter menneskene som er berørt, og dokumenterer hva som har skjedd.

• Informere verden og stoppe maktmisbruk
    Så snart vi har dokumentasjon og bevis på at personer utsettes for overgrep eller diskriminering, sørger vi for at sannheten kommer frem.

Våre etterforskningsteam utarbeider rapporter, analyser og pressemeldinger, som brukes for å opplyse befolkninger, medier og maktutøverne.

• Beskytte rettighetene til mennesker som er utsatt
    Når en persons liv står i fare, starter vi hasteaksjoner og underskriftskampanjer som mennesker fra hele verden stiller seg bak. Denne mobiliseringen legger et enormt press på maktutøvere. På den måten står vi opp for mennesker som sitter uskyldig fengslet, som risikerer dødsstraff eller som har blitt fratatt sine rettigheter.

Dette går pengene til:

Amnesty øremerker ikke midler, men bruker dem der de trengs mest og i henhold til gjeldende prioriteringer og behov.

• 91% går til formålet
  • 5% går til innsamling
  • 4% går til administrasjon

Tallene gjelder Amnestys årsregnskap for 2019. Årsregnskapet for 2020 vil bli ferdig revidert våren 2021. Det vil da publiseres på våre nettsider, samt på nettsidene til Innsamlingskontrollen, som Amnesty er medlem av.

Last ned årsregnskap for 2019