Nominasjon til Aktivistprisene 2021

Her kan du nominere kandidater til aktivistprisene som deles ut på landsmøtet 2021!
Publisert: 23. Feb 2021, kl. 09:43 | Sist oppdatert: 8. Mar 2021, kl. 11:54

På landsmøtet 2021 skal vi for første gang dele ut aktivistprisene, og vi håper du vil bidra med å nominere gode kandidater!

Vet du om en aktivist eller gruppe som har utmerket seg spesielt den siste perioden? Nominér dem og bidra til å hedre våre dyktige aktivister!

Aktivistene våre er Amnesty. Uten dem vil ikke Amnesty fungere. Nettopp derfor er det så viktig at vi som organisasjon viser at vi verdsetter aktivistene og fremhever alt det utrolig gode arbeidet som gjøres. Styret har derfor vedtatt at vi skal "innføre aktivistpriser på landsmøtet som et grep for å anerkjenne arbeidet som grupper og aktivister gjør".

Nedenfor kan du nominere kandidater. 1) Velg kategori du nominerer til og 2) skriv en begrunnelse. Begrunnelsen bør være så utfyllende og konkret som mulig, og den bør skrives på en måte som gjør at utenforstående har mulighet til å forstå. Legg gjerne inn lenke om du referer til noe konkret i sosiale medier.

Hvis du nominerer flere kandidater eller nominerer samme kandidat til flere priser, må du fylle ut et nytt skjema for hvert kandidatur.

Frist for å sende inn nominasjoner er mandag 29. mars!

Spørsmål

Priskomiteen for Aktivistprisene 2021 består av:

• Juni Emilie Baardvik, Styremedlem
  • Kine Brenna, aktivist og medlem av arbeidsgruppe for aktivistprisen 2021
  • Katinka Asplin, ansatt som kampanjeleder
  • Stine Navarsete, ansatt i Medlem- og organisasjonsavdelingen og medlem av prosjektgruppe for landsmøte 2021.

Spørsmål kan rettes til kontaktperson, Stine Navarsete: 48 25 94 41/ [email protected]