Retningslinjer for logobruk

Logoen er vår globale merkevare, og skal brukes likt over hele verden. Den skal stå for det samme overalt i verden, og skal gi legitimitet og gjenkjennelighet i alt Amnesty gjør.
Publisert: 11. okt 2018, kl. 15:40 | Sist oppdatert: 12. aug 2021, kl. 14:16

← tilbake til verktøykassa

1. Som hovedregel skal vi bruke den gule logoen. Her er det forskjellige farger om den skal brukes på nett eller om den skal printes/ trykkes.

2. Hvis materialet skal printes i svart-hvitt eller dere ikke kan bruke gul logo pga. bakgrunn, skal dere bruke en av disse:

3. Lyset skal helst ikke brukes alene, bortsett fra hvis det ikke er plass til hele logoen, som for eksempel Facebook-profilbilde.

4. Logoen vår skal aldri endres. Legg aldri til annen tekst på logoen. Dette er et eksempel på hva dere ikke kan gjøre:

5. Hvis dere samarbeider med andre skal logoene stå ved siden av hverandre. For eksempel:

6. Når dere lager materiale (flyers, plakater, nettsider ol.) gjør det gjenkjennelig ved å bruke Amnestys farger: gult, svart og hvitt – ikke rødt, lilla, grønt, blått osv.

Husk: Logoen er vår globale merkevare, og skal brukes likt over hele verden.

Er dere usikre på om dere bruker logoen riktig er det bare å spørre din regionleder om hjelp!

Last ned logo og grafisk profil

Her kan du laste ned våre logoer og andre bilder.

Logo og profil