Aktivistportalen
Er du klar for å gjøre en forskjell i kampen for menneskerettighetene? Ønsker du og din gruppe å lære mer om suksessfaktorene for aktivisme? Og hvordan man får en idé til handling? Bli med på Strategisk Aktivismekurs!
Hensikten med Amnestys kurs i strategisk aktivisme er å gi frivillige innsikt i aktivisme i regi av Amnesty International, og kunnskap om metoder for globalt, nasjonalt og lokalt påvirkningsarbeid. Etter dette kurset skal du ha fått økt kunnskap om hvordan man kan engasjere seg i menneskerettigheter gjennom handling.
Interaktiv øvelse på kurset
  • Kurset bruker interaktive øvelser, video og forelesning
  • Kurset varer 3 timer
  • Du får kursdiplom for deltakelse

Gjennom et engasjerende og interaktivt kurs vil du få praktisk erfaring og ferdigheter som vil sette deg i stand til å gjennomføre suksessfull aktivisme.

Kursets innhold består av tre tematiske deler:

💛 Hva er aktivisme?

Hva er god aktivisme? Hva kjennetegner en aktivist? Hva er suksessfaktorene for en Amnestygruppe?

💛 Amnesty International Norges strategi og globale mål

Vi ser på rammeverket som aktivister og ansatte jobber innenfor og tankegangen rundt kampanjearbeidet i Amnesty.

💛 Verktøy for effektiv aktivisme

Konkrete verktøy til strategisk aktivisme.

Tanker fra deltakere på Strategisk aktivismekurs.
Foto og redigering: Jesber Andersen

For å gjennomføre Strategisk Aktivismekurs må du ha tatt Introduksjonskurs til Amnesty. Det kan du lese mer om her.

Kurs der du bor?

Sjekk oversikten over arrangementer for å se om det skal holdes kurs nær der du bor.

arrangementer

Ønsker du deg kurs?

Ta kontakt med opplæringsteamet i Amnesty.